Kontio uusi brändinsä konseptoimme tarinan brändin takana

KONTIO ON SUOMEN JOHTAVA HIRSITALOJEN VALMISTAJA, JONKA TUOTTEITA VIEDÄÄN YMPÄRI MAAILMAA. KONTION SUUNNITTELUSSA JA TUOTANNOSSA HEIJASTUU VUOSIKYMMENIEN KOKEMUS HIRSIRAKENTAMISESTA JA INTOHIMOSTA KEHITTÄÄ ASUMISTA ENNAKKOLUULOTTOMASTI JA EDELLÄKÄVIJÄNÄ. HAASTOIMME KONTION WORKSHOPEISSAMME MIETTIMÄÄN BRÄNDIÄÄN SYVÄLLISESTI. KESKUSTELUT JOHTIVAT LOPPUTULOKSEEN SIITÄ, MITEN KONTIO SAISI LISÄÄ TUNNETTA JA TARTTUMAPINTAA KOMMUNIKAATIOON.

Brändiin tunnetta ja tyyliä

Kontio tuottaa palveluja, jotka mahdollistavat yksilöllisen tyylin konkretisoimisen asumiskokemuksesi. Kontion talot ovat muunneltavissa elämän varrella, joten asiakas ja asukas voi muunnella kotiaan tyylinsä mukaan.

Tämä johti kiteytykseen: Tyyli elää. Sitä ja sen muunnoksia, kuten Tyyli uudistua, Tyyli rentoutua, voi käyttää monipuolisesti markkinoinnissa. Sama ajatus kääntyy myös luontevasti kansainväliseen markkinointiin. Se teemoittaa markkinointia ja tukee ajatusta Kontion muuntelumahdollisuuksista, ajankohtaisuudesta ja ennen kaikkea Kontion tyylistä.

Logon ja liikemerkin freesaus

Kontion tukkia kantava karhu kävi luonamme hellässä muodonmuutoksessa. Tavoitteena oli nostaa hyvin tunnistetun karhun roolia markkinoinnissa.
Visuaalisuudessa hyödynsimme brändiuudistuksessamme tekemää muotokieltä. Pehmeä karhu sai muotoihinsa ripauksen linjakkuutta.

Brändivärien määrittelyssä lähdimme rohkeasti erottautumaan ja luovuimme vanhoista, kilpailijoidenkin kopioimista väreistä. Kontion uusi logo ja liikemerkki kunnioittavat vanhaa ja muotokielen ansiosta tunnistettavuus säilyi erinomaisesti.

Luomamme uusi ilme jalkautui luontevasti markkinointiin ja materiaaleihin. Pelkistettyä ja modernia ilmettä on helppo hyödyntää niin kotimaisessa kuin kansainvälisessä markkinoinnissa. Halusimme myös korostaa tekstin roolia markkinoinnissa, jotta voimme tehostaa brändikommunikaatiota ja viestiä kärkiteemoista.