Brändinrakennusta perinteikkäälle taksiyritykselle

TAKSIALAN VAPAUTUMINEN AVOIMEMMALLE KILPAILULLE MERKITSEE TAKSIYRITYKSILLE MUUTOKSIA TOIMINTAAN. TÄMÄ OLI TAUSTASYY, MIKSI KAINUUN ALUEELLA TOIMIVA PERINTEIKÄS, YLI KAHDEKSANKYMMENTÄ VUOTTA TOIMINUT TAKSIALAN YRITYS HALUSI LUODA MARKKINA-ASEMAANSA VAHVISTAVAN YHTENÄISEN BRÄNDIN, JOKA EROTTUU MARKKINOINNISSA JA TAKSEISSA LIIKENTEESSÄ.

Rohkeasti omanlainen brändi

Brändinrakennuksessa lähdimme liikkeelle aivan perusteista. Yrityksen nimen, Kainuun Taksivälitys Oy:n rinnalle suunnittelimme markkinointikäyttöön uuden nimen, Korpitaxi, ja sloganiksi: Kylille ja korpeen. Korpitaxi on noin 150 taksiajoneuvollaan alueen johtava yritys.

Kainuu on harvaan asuttua maakunta, ja Kainuun korpi saatetaan muualla mieltä takapajulaksikin. Tästä huolimatta sanaan korpi sisältyy paikallista, salaista ylpeyttä ja aitoa kotiseuturakkautta. Nimestä huokuu itsevarmuutta ja aitoutta unohtamatta lupsakkuutta.

Konseptoimme Korpitaxin markkinoinnin ja loimme sille vahvan visuaalisen koodiston. Kylillä ja korvessa se näyttäytyy nyt yhtenäisesti teipatuissa autossa, jotka asiakkaat tunnistavat helposti. Haimme ilmeeseemme inspiraatiota Kainuun korpimaisemista kumpuavasta, luonnonläheisestä värimaailmasta ja vaarojen silhuettien, veden liikkeiden sekä teiden muotokielestä.

Lisäksi suunnittelimme ja toteutimme Korpitaxille verkkosivuston sekä teimme sosiaalisen median markkinointisuunnitelman. Verkkosivuilla ja markkinointimateriaaleissa avasimme myös asiakkaille tarinan konseptin ja nimen takana. Oma Kouta Print -yksikkömme vastasi yli 150 taksin teippauksesta. Järjestimme myös lanseeraustilaisuuden, jossa yleisö pääsi ensimmäisen kerran näkemään uuden ilmeen mukaisen auton.

Huomiotta ei jäänyt myöskään brändin sisäinen jalkautustyö. Tätä brändityön onnistumisen varmistavaa keskeistä vaihetta varten kiersimme eri puolilla Kainuuta kertomassa henkilöstölle uudesta brändistä ja hiotusta palvelumallista.